خاطرات بزهای من

آنچه در اینجا ثبت می‌شود گوشه ای از خاطرات گذشته ، حال و آینده من و بزهایم است همین

خاطرات بزهای من

آنچه در اینجا ثبت می‌شود گوشه ای از خاطرات گذشته ، حال و آینده من و بزهایم است همین

ولنتاین و پاسارگارد

1- هر چند در ایران باستان چند جشن بزرگ برای برپا داشتن رسم دوست داشتن و احترام به همدیگر وجود داره که اتفاقا یکی از همین روزها در 29 بهمن است و از نظر مفهومی و ادبیات به ولنتاین خیلی نزدیکه ولی این روز در بین ماها بیشتر جا افتاده است و بیشتر کسانی که می شناسم ، ولنتاین را به عنوان روز ابراز عشق و علاقه به معشوق می دانند. البته اشکال از ما نیست بلکه مشکل اینجاست که تمام تلاش اداری در جهت نابود کردن همه آثار و ساختارهای اجتماعی و اخلاقی گذشته است که این هم قسمتی از این پروژه است. این عشق و دوستی بر همگان مبارک باشد



1- امروز طبق یک فراخوان برای اعتراض به آبگیری سد سیوند و زیر آب رفتن مقبره کورش کبیر قرار است اجتماعی در مقابل مجلس برگزار شود. هر چند این کار در جای خود لازم است و سازمانهای غیردولتی هم وظیفه دراند تا آنجا که امکان دارد از هیچ تلاشی فروگذار نکنند ولی ایده ال این است که طراحان و کارشناسنان هر چند اندک به آیندگان و پاسداری از میراثی که از سالیان گذشته به ما ارث رسیده و به عنوان امانت در دست ماست که باید به آیندگان تحویل دهیم ، فکر کنند.
شاید اگر کمی بیشتر دقت کنیم علاوه بر نگه داشتن این آثار می توان با برنامه ریزی درست چند برابر ازهزینه 80 میلیاردی برای سد سیوند را از راه توریست برگرداند علاوه بر این با پاسداری از میراث کهن خود قدرت منطقه ای و ثبات اجتماعی را برای ایرانیان داخل و خارج از کشور ایجاد کرد ، چیزی که با چند صد میلیارد هم شاید امکان پذیر نباشد.
وقتی خودمان نخواهیم از تاریخمان حفاظت کنیم چطور انتظار داریم که بقیه این کار را انجام دهند به خاطر کارهایی از این دست است که باید آثار جند هزار ساله ما در حراجی های خارجی راحت خرید و فروش شود و دادگاه های کشورهای دیگر به جای غرامت آنها را شاکیان بدهند.
از ماست که بر ماست


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

یک نکته

شاید بهترین نتیجه ای که از یک مسافرت کوتاه چند روزه خارج از شهر بهمراه چند تا از دوستانت، بتوانی بگیری این باشد که به گوشه هایی از شخصیت آنها پی ببری که در طول چند سال همراهی با آنها بروز نکرده است و تو نتوانسته بودی به آنها پی ببری و البته این خیلی مهم است
عکسها هم هیچ ربطی به موضوع نداره. دوتا از عکسهایی است که جمعه از آبشار کارا گرفتم


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


چند نکته جالب


1 - متاسفانه بعد از سالها که از عمر ما گذشته همچنان در جشن تولدمان از طرف خانمها به ما عروسک هدیه داده می شود . دلم می خواست بدانم چرا خانمها غیر از عروسک چیز دیگه ای برای هدیه دادن ندارن . آخه کجای این روحیه ما لطافت کشف شده که از برای این روحیه عروسک هدیه داده می شود . البته دستش درد نکنه و جای تشکر داره ولی کاشکی یه ذره فکر می کرد شاید متوجه می شد که عروسک . . .

2 - این هفته که گذشت جالب بود دوتا از دوستام رو که خیلی وقت بود ندیده بودم دیدم و باید به فال نیک گرفت. فردا هم قراره بعد از حدود یک سال با بروبچ قدیمی دانشگاه بریم کوه . اگه هوا خوب باشه.

3 - چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس گفته : "آقا گوجه فرنگی جزء کالا های لوکس و نیازی نیست مردم حتما قدرت خرید آن را داشته باشند." همچنین وزیر مسکن در جواب خبرنگاران که ازش درباره افزایش قیمت مسکن در سال آینده پرسیده بودن، فقط خندید. فکر کنم به ریش ما خندید.

4- معاون بهزیستی هم چند روز پیش گفته بود بر اساس معیار اعلام شده از سوی بانک مرکزی 20 میلیون نفر در سال 86 زیر خط فقر هستند. فکر کنم چیز حدود 30 میلیون هم به این خط آویزون هستند که احتمالا تا آخر سال اکثرشون سقوط خواهند کرد و جان به جان آفرین تسلیم خواهند کرد.


همین دیگه چیزی نیست