خاطرات بزهای من

آنچه در اینجا ثبت می‌شود گوشه ای از خاطرات گذشته ، حال و آینده من و بزهایم است همین

خاطرات بزهای من

آنچه در اینجا ثبت می‌شود گوشه ای از خاطرات گذشته ، حال و آینده من و بزهایم است همین

شریعتی

دیروز سالمرگ دکتر علی شریعتی بود همون مردی که تا امروز من یکی نفهمیدم کی طرفدارش و کی دشمنشه.
وقتی دانشجو بودم خیلی آدما از طیف‌های مختلف دیدم که سنگ شریعتی رو به سینه می‌زدند.
تعداد زیادی از کتابهاش رو هم خوندم حتی نقد‌هایی که بر بعضی از گفته‌هاش شده بود رو هم خوندم
تا امروز هم که دارم اینجا می‌نویسم هنوز نفهمیدم شریعتی در دوره انقلاب چکاره بود. و کی باهاش خوب بود کی بد بود.
ولی چندتا نکته هست:
یکی اینکه شریعتی واقعا دموکراسی رو قبول داشت یا نه؟ اگه داشت پس ولایت فقیه رو چرا گفت
دوم اینکه اگر یک جامحه شناس روشنفکر بود چرا امروز دارن اون رو یک انقلابی پیشرو معرفی می‌کنند.
سوم اینکه اگه انقلابی بود چرا هروقت اسم شریعتی میاد در مقابلش شهید مطهری علم می‌شه

چند سال پیش در یک همچین روزی در جلسه‌ای نشسته بودم که سخنران اون جلسه دکتر صادق زیباکلام بود. بعد از 45 دقیقه سخنرانی نتیجه‌ای که گرفت این بود: "با دکتر شریعتی به دموکراسی نمی‌رسیم" همین که این جمله از دهانش دراومد سیلی از فحش و ناسزا بود که از طرف دانشجوها نثار این استاد دانشگاه شد. چراش رو نمی‌دونم ولی می‌دونم که ایشون 45 دقیقه گذشته ‌اش درباره اثبات همین موضوع صحبت کرده بود.

دیشب تو راه که می‌رفتم داشتم به رادیو گوش می‌دادم حدود 8 شب یک برنامه از شبکه جوان پخش می‌شد مجری از یک استاد حوزه و دانشگاه(هردو ) درباره دکتر شریعتی پرسید. اینکه این استاد در مورد کدام ویژگی‌های شریعتی صحبت کرد مهم نیست، آنچه به نظرم جالب بود این بود که هر وقت این آقا می‌خواست بگه شریعتی می‌گفت "شهید مطهری" چرا ؟ این رو هم نمی‌دونم.



قبلا شنیدم که می‌گفتند: "شریعتی می‌خواست از بیرون بر اسلام دست تجدد بکشه و سروش می‌خواست از درون"
اینکه تونستند این کار رو انجام بدن یا نه ؟ این رو هم نمی‌دونم

فردا هم سالروز شهادت دکتر چمران هستش. شهید چمران هم از آدمهای بزرگ زمان خود بود بشرط اینکه برادرش هرجا که می‌رسه نخواد خاطره‌ای از اون تعریف کنه.
نظرات 4 + ارسال نظر
دامون چهارشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:41 ب.ظ http://damun.blogsky.com

اینکه شریعتی کی بوده و چی کار کرده زیاد مهم نیست. گذشته گذشته. به نظر من شریعتی رو باید گلچین کرد و خوند. من همه حرفاشو دربست قبول ندارم اما این دلیل نمیشه که اون رو یک جا طرد کنیم یا دربست قبولش کنیم. شریعتی پیغمبر نبود که خطا نکنه. با انصافتر باشیم!

علیرضا چهارشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:17 ب.ظ http://moghtader.blogsky.com

سلام
من برات ارزوی موفقیت میکنم
چند تا اشتباه در تایپ داشتی
درستش کن اگه بتونی در رابطه با مطهری وشریعتی بیشتر مطالعه داشته باشی بهتره به خودت هم کمک میکنه که همه چیز رو در رابطه هرکدوم بفهمی
من یه راهنمایت میکنم
این که شریعتی جامعه شناسه ومطهری اسلام شناس

سلام دوست عزیز
از راهنمایی شما متشکرم ولی در این حد رو می‌دونم و یکم هم بیشتر ولی چیزی که نمی‌دونم اینه که شریعتی کی بود که همه می‌خوان از آب گل‌‍آلود نوشته‌هاش ماهی بگیرند

[ بدون نام ] یکشنبه 3 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:21 ق.ظ

احتمالا متن رو دادن گفتن بخون ولی به جای مطهری بگو شریعتی
گوینده هم قاطی کرده بوده
هم می گفته شریعتی!
هم مطهری!

شب سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:45 ق.ظ

برای خراب کردن یک نفر خوب به او حمله نکن تنها بد از او دفاع کن .
بخصوص اگر طرفت شریعتی باشد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد